MAASTRICHT | DAG 1 (+VIDEO)

Het regent pijpenstelen wanneer we station Maastricht binnenrijden. ´Dit is het eindpunt van deze trein, vergeet u niet uw eigendommen mee te nemen. Reist u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken.´ Galmt de stem van de conducteur nog door de boxen voordat de trein stilstaat. Ik doe m’n rugtas iets steviger op mijn rug en mama doet een poging om onze kleine paraplu alvast een stukje uit te klappen. Maar wanneer de deuren opengaan, zit er voor mij niks anders op: rennen!

Samen met mijn moeder reisde ik zo’n 3,5 uur met de trein naar het prachtige Maastricht om daar een paar daagjes te verblijven als cadeautje voor m’n examens (die ik hopelijk gehaald heb). Eerst koos ik voor Antwerpen, maar toen mijn vader het voor mij nog onbekende Maastricht ook als optie noemde, was ik helemaal om. Maastricht moest en zou het worden. En zo vertrokken mijn moeder en ik op woensdagochtend 1 juni vanuit het zonnige Overijssel naar het grijze Limburg.

Eenmaal aangekomen in Maastricht doken we het eerste beste koffietentje in dat we tegenkwamen. Dat was Douwe Egberts, tegenover het station. Een leuk plekje vol met cactusjes en vooral: heerlijke koffie. Alleen een beetje jammer dat ze geen melkvrije koek hadden, maar met mijn Latte macchiato met sojamelk was ik ook dik tevreden.

Vervolgens besloten we vast naar het hotel te gaan om te kijken of we daar onze bagage kwijt konden. We wilden graag de stad verkennen, maar met twee grote weekendtassen (oeps) gaat dat toch niet zo makkelijk. Gelukkig waren ze in het hotel (Hampshire Design Hotel Maastricht) ontzettend vriendelijk en konden we zelfs al inchecken, terwijl we toch echt te vroeg waren.
Nadat we onze kamer bewonderd hadden, besloten we de stad in te gaan. En zo liepen we even later samen onder onze te kleine paraplu door het centrum. We bezochten het pand van V&D waarin allemaal leuke pop-upstores gevestigd waren. Een ontzettend leuk initiatief waar een plantjesliefhebber als ik naar hartelust kon fotograferen.

Ons avondeten nuttigden we, na genoten te hebben van een lekker vieruurtje, bij de HEMA. Ik nam nasi met saté en mijn moeder koos voor de Belgische lasagne. Ook bekeken we nog uitgebreid het assortiment in de winkel (hoe kan het ook anders) en even later keerden we moe, maar voldaan terug naar ons hotel.
Daar nam ik een heerlijke douche waar ik echt van opknapte (ik was zó moe). Mama stelde voor om nog even door de stad te wandelen en daar zei ik geen nee tegen. Dus vertrokken we weer vanuit onze kamer (inclusief camera en paraplu). We liepen door leuke straatjes en kwamen uiteindelijk bij de oude stadsmuur. Het was een geweldig gezicht, zo’n oude muur met overal prachtige bloemen. Ik fotografeerde, filmde en genoot.

Moe (ja, alweer) van alle indrukken namen we de weg terug naar het hotel. Daar kroop ik gauw in bed (hotelbedden zijn zó fijn) en na lang wakker gelegen te hebben, viel ik eindelijk in slaap. Niet wetend wat Maastricht me morgen brengen zou.

In mijn vorige blogje kondigde ik al aan dat ik graag een video van Maastricht wilde maken, zo gezegd zo gedaan. Het is er alleen niet eentje, het zijn er drie geworden! Bij elk Maastricht artikeltje zal er dus één online komen. Laat me vooral weten wat je ervan vindt, Youtube is voor mij een totaal nieuw iets. Ik heb al wel gemerkt dat ik het erg leuk vind, dus misschien komen er in de toekomst wel meer video’s aan. Ik zou het trouwens ook erg leuk vinden als je je abonneert op mijn kanaal (#schaamteloze zelfpromotie), dan kan je de video al zien vóórdat het artikel online komt.

De volgende keer: een nieuw sd-kaartje, de toren van de Sint Jan beklimmen en  heel véél winkelen!
Ben jij weleens in Maastricht geweest?

0 reacties

1. Supermooie foto's! En je filmpje is heel leuk! Het lijkt me leuk om meer over je belevenissen in Maastricht te lezen, ben er helaas zelf nog nooit geweest 😉

2. Zo'n leuk filmpje! Ben benieuwd naar je volgende belevenissen!

3. Ohh wat leuk zeg, jammer dat het regende maar zo te zien kon dat de pret niet drukken 😉 Supertof filmpje ook, ik ben benieuwd naar meer! Xox

4. Wauw wat een mooie foto's! Maastricht lijkt me ook super mooi! Jammer dat het regende, maar dat heeft ook wel wat. Je foto's hebben zo'n mooie duistere effect! Ik ben heel benieuwd naar je volgende diary en filmpje!

5. Maastricht is echt een mooie stad wel jammer dat het dan net tijdens jouw bezoekje zo regende. Tof filmpje heb je er van gemaakt zeg.

6. Oh wat is Maastricht toch mooi! Ik ben er al een aantal keren geweest, maar ik vind het een prachtige stad vinden, het is gewoon zo anders dan Overijssel. En natuurlijk weer mooie foto's, ik herken al meteen weer wat plekjes!

7. Maastricht is zo leuk! Zelfs als het regent lijkt mij. Ik vind je video heel tof, leuk dat je er meerdere hebt gemaakt. Keep it up! 🙂

8. erg mooie foto's, en een fijne video.
    en wat tof dat er nu allemaal popup stores zitten
    in het pand van de v&d. i love cactussen <3

9. Mooie foto's!

10. Klaske je schrijft zo gezellig!! Alsof ik naast je zit :). Echt tof, Maastricht, en ik besef me net dat ik er zelf ook nooit ben geweest. Hmm… Misschien moet het er maar eens van komen. Ik vind je filmpje echt heel tof, en ook leuk dat bewegende beelden weer een extra dimensie toevoegen. Yay, leuk!!